Regulamin
REGULAMIN
Sklepu Internetowego stilissima.pl
Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania ze Sklepu Internetowego stilissima.pl, w tym dokonywania zakupów, a także kwestie wykonywania prawa Konsumenta do odstąpienia od umowy oraz składania i rozpatrywania reklamacji. Przed dokonaniem zakupu Klient zobowiązany jest zapoznać się z regulaminem oraz zaakceptować jego treść.
Postanowienia ogólne
§ 1.
– Sklep Internetowy stilissima.pl, działający pod adresem internetowym stilissima.pl, jest prowadzony przez Michała Bielańskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Michał Bielański Usługi Marketingowe, w Warszawie przy ul. Poborzańskiej 2/17, 03-368 Warszawa, NIP: 5242910300, REGON: 387626656, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
– Klient może kontaktować się ze Sprzedającym pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: bok@stilissima.pl.
– Na potrzeby niniejszego regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
– Klient osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu, w szczególności dokonuje zakupu w Sklepie
– Konsument Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową
– Sklep / Sklep Internetowy / Sklep stilissima.pl prowadzony przez Sprzedającego sklep internetowy działający pod adresem internetowym www.stilissima.pl
– Sprzedający Michał Bielański, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Michał Bielański Usługi Marketingowe, w Warszawie przy ul. Poborzańskiej 2/17, 03-368 Warszawa, NIP: 5242910300, REGON: 387626656, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
– Promocja– rabaty, promocje i obniżki cen. Przy produktach objętych Promocją, wyświetlana jest w sposób automatyczny, najniższa cena z ostatnich 30 dni, przed Promocją
– Cena – ceny produktów w sklepie internetowym stilissima.pl są stałe w danym czasie i nie wpływają na nie żadne algorytmy ustalania cen niezależnie jak klient trafia na stronę, jakich przeglądarek używa. Na Ceny nie mają wpływu czynniki behawioralne, wiek, płeć, wykształcenie etc.
– Newsletter – Regularne, elektroniczne wysyłanie wiadomości do Subskrybentów, zawierających informacje handlowe, promocje i spersonalizowane oferty handlowe. Klient ma prawo do zrezygnowania z Newsletter’u w dozwolonym momencie, tak samo jak może do niego dołączyć. Po rezygnacji z Newslettera, klient ma możliwość ponownego dołączenia do listy Subskrybentów Newslettera.
– Subskrybent – Klient, lub osoba fizyczna, która zapisała się do Newsletter, akceptując Regulamin i Politykę Prywatności.
§2.
– W celu korzystania ze Sklepu możliwe jest utworzenie dla Klienta indywidualnego konta (rejestracja).
– Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do przeglądania asortymentu, rejestracji oraz składania zamówień, konieczne jest posiadanie urządzenia umożliwiającego połączenie z siecią Internet, z zainstalowaną przeglądarką internetową (Google Chrome, Microsoft Edge, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari).
– Do rejestracji konta oraz składania zamówień konieczne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (adres e-mail).
– W ramach korzystania ze Sklepu zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest także wykorzystywanie Sklepu do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem.
§3.
– Wszystkie towary oferowane w Sklepie stilissima.pl są fabrycznie nowe oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
– Sprzedający ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad fizycznych i prawnych.
§4.
– Wszystkie ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
– Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
– Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta.
§5.
– Na każdy sprzedany towar wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, zależnie od wyboru Klienta, dokonanego przy składaniu zamówienia.
– Paragon fiskalny dostarczany jest Klientowi wraz z towarem; faktura może być dostarczona Klientowi wraz z towarem albo w formie elektronicznej, zależnie od wyboru Klienta, dokonanego przy składaniu zamówienia.
Płatności i dostawa
§ 6.
– Możliwe są następujące formy płatności:
– przelewem tradycyjnym;
– płatność u kuriera, lub w punkcie odbioru w przypadku wyboru płatności za pobraniem,
– przelewem dokonywanym poprzez aplikację: PayU.
-Dostępne formy płatności to:
-Karty płatnicze
– Blik
– ApplePay
– GooglePay
-W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
-W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta przy pomocy: BLIK, GooglePay, ApplePay sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy podany przez Klienta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
-Przy płatnościach kartą czas realizacji zamówienia wynosi 14 dni od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
– Klient może zamówić zarówno towar, który w chwili składania zamówienia znajduje się w magazynie, jak i towar na zamówienie (tj. towar, który w chwili składania zamówienia nie znajduje się w magazynie).
– Towar, który w chwili składania zamówienia znajduje się w magazynie wysyłany jest z magazynu w ciągu od 1 do maksymalnie 14 dni roboczych od dnia zaksięgowania przelewu za zamówienie na rachunku bankowym Sprzedającego.
– Towar na zamówienie wysyłany jest w ciągu maksymalnie 21 dni od dnia zaksięgowania przelewu za zamówienie na rachunku bankowym Sprzedającego. Jeżeli okres oczekiwania Klienta na towar na zamówienie jest dłuższy niż 7 dni, Sprzedający poinformuje o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej na podany przy składaniu zamówienia adres e-mail.
– W przypadku, gdy jedno zamówienie obejmuje zarówno towar, który w chwili składania zamówienia znajduje się w magazynie, jak i towar na zamówienie, wszystkie towary zostaną wysłane z magazynu łącznie, w ciągu maksymalnie 21 dni od dnia zaksięgowania przelewu za zamówienie na rachunku bankowym Sprzedającego.
– Dostarczenie towaru następuje zazwyczaj:
– w przypadku przesyłki krajowej – za pośrednictwem firmy kurierskiej – w ciągu 2-5 dni po dokonaniu wysyłki z magazynu,
Odstąpienie od umowy
§ 7.
– Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia produktu (bądź ostatniego z produktów, jeżeli dostarczane były osobno, partiami lub w częściach) bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
– Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni:
– od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie nabywanej rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy (tj. dnia odbioru towaru),
– w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno – od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy,
– w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach – od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części,
– w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony – od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.
– Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedającego o decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: zwroty@stilissima.pl). Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy zawartego w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683), jednak nie jest to obowiązkowe.
– Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem tego terminu.
– W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający otrzymał oświadczenie o odstąpieniu przez Konsumenta od umowy.
– Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
– Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
– Zwrot pieniędzy możliwy jest wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu np.:
– paragon fiskalny, dołączony do zwracanego zamówienia,
– inne dowody zakupu, załączone do oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
– W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru, odsyłając go na adres Sprzedającego niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli towar zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
– Koszty zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy ponosi Konsument.
– Sprzedający nie przyjmuje i nie zwraca opłat za przesyłki wysłane do niego za pobraniem.
– W przypadku odstąpienia od umowy Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Gwarancje, rękojmia i reklamacje
§ 8.
– Każdy towar objęty jest gwarancją udzieloną przez producenta. Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu gwarancji na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej, dostarczanej Klientowi wraz z produktem.
– Sprzedający nie udziela gwarancji na sprzedawane produkty ani nie świadczy usług posprzedażnych.
– Sprzedający jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanej rzeczy z umową.
– Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania rzeczy Klientowi.
– Reklamacje należy składać na piśmie na adres Sprzedającego lub pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@stilissima.pl.
– W treści reklamacji należy wskazać, czy Klient korzysta z uprawnień wynikających z rękojmi czy z gwarancji oraz podać:
– dane Klienta (imię i nazwisko lub nazwa oraz dane kontaktowe);
– dane identyfikujące towar (nazwa produktu oraz numer i data zamówienia);
– opis wady towaru (powód reklamacji) oraz treść żądania Klienta.
– O rozpatrzeniu reklamacji Konsument będzie poinformowany w terminie 14 dni.
Dane osobowe
§ 9.
– Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedającego danych osobowych podanych przez niego w procesie rejestracji konta oraz korzystania ze Sklepu. Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedającego (administrator danych), zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. 2018, poz. 1000, ze zm.).
– Klient może udzielić zgody na przetwarzanie przez Sprzedającego danych osobowych podanych przez niego w procesie rejestracji konta lub korzystania ze sklepu w celach marketingowych (marketing usług własnych Sprzedającego w formie elektronicznej – newsletter wysyłany na wskazany adres e-mail Klienta).
– Szczegółowy zakres informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klienta znajduje się w zakładce „Polityka prywatności” i “Polityka plików Cookies”.
Opinie o produktach
§ 10.
– Sprzedawca oświadcza że od dnia 28 maja w związku z wejściem w życie w całej Europie rozporządzenia prawnego (z transpozycją dyrektywy (UE) 2019/2161 do prawa krajowego) dotyczącego opinii: przedsiębiorcy, którzy udostępniają opinie, muszą poinformować, czy i w jaki sposób zapewniono, aby publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. Środki podjęte w tym celu muszą być konkretnie wymienione.
– Oświadczamy że opinie zamieszczone na naszej stronie pochodzą od rzeczywistych klientów którzy zakupili i używali nasze produkty. Opinie zostały wystawione zgodnie z przesłaną prośba o ich wystawienie po potwierdzeniu że towar dotarł do klienta. Przewidujemy możliwość importowania opinii zamieszczonych w zakładce Google w dziale wizytówki naszej firmy, oraz profili firmowych naszej firmy na platformach Meta (Facebook, Instagram), Ceneo, Opineo, Allegro . Obiecujemy dopełnić wszelkich formalności i starań by opinie były rzeczywiste i odpowiadały prawdzie a te wystawione nienależycie były usuwane.
Newsletter
§ 11.
– Klient zapisując się do Newslettera, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych Klienta, zgodnie z treścią Polityki prywatności.
– Klient zapisując się do Newslettera, wyraża zgodę na wysyłanie Klientowi informacji marketingowych, i personalizowanych promocji opartych o wcześniej złożone zamówienia.
– Klient korzystając z promocji związanej z zapisaniem się do Newsletter, akceptuje Regulamin i Politykę prywatności.
– Promocja “Zapisz się do Newslettera i otrzymaj 10% rabatu na pierwsze zakupy!” zwanego dalej “Promocją Newsletter”, polega na przekazaniu Klientowi, po zapisaniu się do Newslettera, drogą mailową, na wskazany adres, kodu rabatowego na 10% wartości pierwszego zamówienia w sklepie.
– Promocja Newsletter nie dotyczy produktów objętych już promocją.
– Promocja Newsletter, dotyczy jedynie produktów. Rabatowi nie podlegają inne usługi związane z Zamówieniem.
– Promocja Newsletter, jest jednorazową promocją dla nowego Klienta. Klient może skorzystać z tej promocji tylko raz, przy pierwszym zamówieniu. Klient nie może korzystać z wielu adresów e-mail, w celu uzyskania kodu rabatowego na kolejne zamówienia składane przez Klienta w Sklepie.
– Sprzedający, w przypadku wykrycia, używania przez Klienta wielu adresów e-mail w celu odniesienia korzyści, czyli otrzymania dodatkowego kodu w Promocji Newsletter, ma prawo nie uznać kodu w danym zamówieniu, a w skrajnych przypadkach naruszeń Regulamin, odmówić Sprzedaży Klientowi.
Postanowienia końcowe
§ 12.
– W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 459, ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1219).
– Sądem właściwym dla rozpatrywania ewentualnych sporów pomiędzy Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedającym jest sąd właściwy dla Sprzedającego.
– Sprzedający przewiduje możliwość skorzystania z następującego pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w relacji Sprzedającego z Konsumentami: zwrócenie się o rozstrzygnięcie sporu przez Stały Sąd Polubowny przy Mazowieckim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej, zgodnie z Regulaminem ww. sądu według stanu obowiązywania na dzień wniesienia sporu.
– Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 4 grudnia 2023 roku.